h1

If You Can’t Win the Case, Buy an Election and Get Your Own Judge

21, October 2008

– ehh… u ni cakap tentang hal semasa ekkk ?

+ haa ? ehhh…tak lah….hal apa pulak ni ?

– tu…tajuk tu..

+ oo…itu tag line john grisham tu, dalam buku baru dia lah, the appeal, bahan bacaan i di sungai tu…

– wah…amboi u ni, suka membaca kat sungai ekkk…tentu mendamaikan fikiran ekk..

+ hahaha…. iyo lah tu, entah la.. yer la kot

– eehh…betul ke u ni, tapikan kat negeri kita pun dah jadi lebih kurang mcm buku tu lah..

+ ooo…macamana tu ? 

– alaaa..macam tu lah, kalau nak pastikan menang kes mahkamah tu, pastikan hakimnya orang yg buleh mendengar cakap. alaaa..bukan u tak tau, bukan kah itu hari diorang lantik orang dia menjadi antara hakim terkanan..

+ o..ha ah ekk..

– macamlah takde lagi hakim2 kat malaya tu yg buleh buat kerja..dari luar pulak tu, bukannya hakim2 sediaada…

+ emmm…. ha ah betul tu

– so…bila hakim perdana bersara nanti, dilantik lah orang dia tu jadi hakim perdana. haa.a.. kan senang nak pastikan keputusan kes2 penting berpihak pada dia 

+ ooo…gitu…masalah negara tu kan…tak tau lah i, yg i tau, i ni suka membaca…sebab tu bila ke sungai pun i membaca…tapi apa kita nak buat ekkk ?

???

3 comments

  1. hihihih tu kiranya buku sungailah tu ek? kitorang baca komik je kat sungai :))


  2. 🙂


  3. Tak penah lagi mandi sungai kat sini😦



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: