h1

baju melayu singapura teluk belanga bertulang belut berinsang pari

28, August 2008

Memang betul tu Gee, mungkin lubang nya dah terbesau kot…asyik nak terbolos aje lah…

jadi ini lah workaround nyer. ..kasi kepit..hahahaha

dibikin begini.

hasilnya...

hasilnya...

Mok, baju melayu teluk belanga tu patut di panggil baju melayu singapura bukannya baju melayu johor..sebab di lahirkan di teluk belanga singapura..yer tak ? tapi mungkin masa tu, singapura pun tanah jajahan johor agaknya ekkk ??

6 comments

  1. jajahan ke? rasanya memang hak malaya kot LOL di ‘jual’ oleh Pak Ungku Hihihihii…baju nih mok suka kalau orang lelaki pakai…tapi malangnya abg kat rumah tu suka sangat dengan cekak musang….tak pernah depa nak pakai baju telok belangah nih…

    anyway sungguh kreatip cik abg musafir bukan kah baik pakai stapler jerr…LOL ampooon….


  2. Hahahaha… memang berinsang pari.

    Syabas!

    Janji boleh pakai, tak terburai.

    Psst… kita penah selotape hujung lengan baju kurung yang dah terbuka jahitannya.


  3. hahhahahah adoi lah… pakai paper clip je ek? tapi bagi bulat sikitlah paper clip tu.. tak nanti terburai lagi.. hahahha..

    baju teluk belanga ni asal johor riau.. dari johor, s’pura sampai riau indon tu.. dulukan s’pura ngan kepulauan riau tu dalam Johor..

    bukan takat jahit tulang belut je yg halus mulus.. tetulang kat tiap jahitan baju pun lipat halus jahit tangan.. pas tu pasang pesak pun ada cara supaya baju tak kembang kat bawah.. kalau baju lelaki pasang kocek senget supaya bila pakai nampak cantik tersusun..

    baju prompuan pulak pasangkan dengan kain batik atau kain songket jahit tegak.. lipat pakai tangan kenakan pulak dengan tali pinggang besi..

    masa sekolah2 dulu pernahlah pakai cam tu.. now nih tak pernah dah lagi.. nak cari tali pinggang besi pun ada jauh nun kat pasar payang sana.. :))

    nak cari butang baju teluk belangapun dah susah benar skrg nih… isk…


  4. hahhahaha pjg macam buat 1 entry lah pulak.. nak aik semulalah komen tu nak buat entry :))


  5. nak cari butang baju teluk belangapun dah susah benar skrg nih… isk…


  6. kat mane u beli.. i tgh cari la.. thanks



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: