h1

Jom makan Mee Bandung Ketam & Udang

30, July 2008

jangan gundah jangan gulana

ragam manusia tiada terduga

mari makan bersama2

sarapan pagi pembuka selera

 

ramai orang makan roti tapi ada juga yang suka mee dan laksa

norma manusia berbudi pekerti tapi ada juga yg tak reti2 bahasa.

8 comments

  1. wahhh… nmpk sedap betul nih… nak sikit..😀


  2. memang sedap..hehehe..

    meh la sini…banyak lagi dalam periuk tu..ketam ada 2 ekor dan udang ber-ekor2….


  3. nih masak sendiri ke saorangorang…bak mai resepi kasi den…jgn lokek dosa tauuu! hahahahaha tingin nak masak cam nih tapi tak pandai lerr…


  4. aiseh mok…

    resepi ka ? ni yg den bikin tadi pagi. tak kurang tak lebih. bahan2nya apa yg ada di gerobok dan dalam petisejuk sahaja.

    1 bungkus rempah mee bandung muau
    1 bungkus udang
    3 ekor ketam
    seulas dua bawang merah
    mee telur (kering) secukup makan
    tauge sikit
    daun salery
    daun bawang
    daun salad

    tumis bawang merah yg di hiris halus
    masukkan rempah mee bandung
    taruk air 3 suku periuk
    biarkan mengelegak
    taruk ketam dan udang
    tikam batang dan daun salery yg di hiris2
    tambah gula/garam sesedap rasa

    celur mee dan toskan
    taruk sedikit minyak zaitun supaya tak melekat2

    masukkan mee dalam mangkuk
    taruk tauge, daun bawang dan daun salad
    tuangkan kuah

    walaaa… selamat den makan dengan jayanya….


  5. wahh… applause!!! hihihihih nmpknya abg dah semakin berjaya jdi chef ni :))


  6. Cayalah. Tapi kat sini tak de mee. So boleh improvise guna meehoon atau spaghetti. Tapi rempah mee bandung tak dak cemana nak buat?


  7. Gee: chef ? hahahah chef rempah segera ?

    Mem : kat sini pun takde, kecuali jika ada makcik2 yg bikin dan jual. guna mee kering aje lah. (indo or kabayan). rempah takde? kena tanya chef gee lah cam tu..


  8. good article!



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: