h1

Kenapa asyik liwat aja ni ?

3, July 2008

Semasa di Kuching, terdapat seorang staff yg….emmm..agak lain sikit cara menulis memo atau surat. Encik menjadi Incik… e menjadi i…mungkin dia menulis mengikut cara dia bercakap, ala 50an – 60an.

[Jika bahan di bawah kurang di fahami, cuba ditukar e menjadi i (vice-versa) di mana2 yg patut, mungkin memberi sedikit makna ]
……………………………..:~:……………………………….:~:……………………………….
Cerita lewat kembali menjadi tajuk berita di Malaya.

Mr A dituduh melewat buat kali kedua minggu lepas. Dan hari ini, Mr N pula disebutkan suka melewat.

Aduhhh.. apa nak jadi negaraku..ku…

———————————————————————-
Seorang kawan memberi msg di Gtalk,

Kunci : salam

me : salamz

Kunci : la ni terpaksalah kita ngaku jadi pinoy pulak…

me : pehal ? nak jadi kabayan ?

Kunci : …org malaysia melewat jer kerja ..hehe
abis satu dunia dah tau…huhu..

me : ooo, ingatkan apa ;ah tadi

Kunci : itu lah dia …malu semua org malaysia kat oversea..

———————————————————————–

Orang selalu liwat hari Isnin. Di panggil orang, Monday-Blues. Tidak puas di hujung minggu lah tu. Terbawa2 hingga ke hari Isnin. Tak tau lah apa yg tak puas tu. Tidak puas tidur kah atau tidak puas enjoy ! Tu yg selalu liwat hari Isnin tu. Oleh kerana dah biasa sangat, boss2 pun buat tak tau aje. Boss2 pun sama juga, ada juga yang kaki liwat.

Orang yg selalu liwat ni, memang suka liwat jalan belakang, supaya orang tidak perasan yg dia tu liwat. Kalau masuk liwat pintu depan, maka semua orang akan nampak, malulah.

Kalau pekerja selalu liwat, maka akan terganggu lah operasi syarikat atau organisasi. Banyak kerja tergendala. Jadi ramai orang tak suka pada orang yg selalu meliwatkan diri mereka ni. Menyusahkan orang lain saja. Susah nak menjawap jika di tanya boss.

2 comments

  1. hahahhahah tergelak g baca


  2. Hari ni pun ditegur kabayan.



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: