h1

Aku sahaja yg sering terlupa, lena dan tersasar

3, May 2008

satu perjalanan yg kelmarin ini
sungguh aku kepingin lagi dan lagi
hingga akhir nanti

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Duhai Kekasih.
kembali lagi aku ke rumah Mu
yg penuh damai, tenang
disebalik hiruk pikuk dunia sekeliling
dicelah2 ribuan tetamu dari seluruh alam
yg mencari redha Mu
yg mencari ampunan Mu
yg menyambut panggilan Mu

Ohhh..Ya Majid
betapa hina aku yg pendosa ini
yg selalu lupa mensyukuri nikmat2 Mu
yg sentiasa leka dengan buaian nafsu
yg kerap bermain dengan murka Mu
betapa hina aku datang mengadap Mu

Ohh.. Ya Wadud
betapa Engkau masih mengasihani ku
masih mengizinkan ku di sini, di rumah Mu yg mulia
menjejak kaki yg hina dina
bersujud, bertilawah, berzikir dan berdoa,
memohon ampun taubat

Ohh… Ya Ghafur
keampunan Mu ku harap kan
segala salah silap
besar dan kecil
sembunyi dan terang2an
bersendiri dan di khalayak ramai
yg dahulu dan akan datang

Ya Samad
jangan biarkan aku
hanyut di bawa ombak kehangatan nafsu dunia
tertipu dengan hembusan si laknat iblis
hingga lupa tujuan
bagai hilang pedoman
mahu kemanakah nanti ?

Ohh…Ya Rahman
Aku takut menghadapi hari di alam muka
dengan dosa berbeban-beban
Aku hanya makhluk yg lemah lagi hina
tidak akan tertanggung siksaan

Ya Rahim
hanya ampunan Mu ku harapkan
kasih sayang dari Mu yg Maha Penyayang
kasihani lah aku
ampunikah dosa-dosaku…
kasihani lah aku
kasihani lah aku….

Ohhh… Tuhan
berikan ku kesempatan
menjadi muslim
menjadi mukmin
menjadi mukhlisin…
menjadi hamba Mu sejati
seperti yg kau ingini
seperti yg di tunjukkan Nabi..

Ya..Allah…Ya Rahman.. Ya Rahim…Ya Dzul-Jalaali wal Ikraam…

al musafir.
[Baitullahil Haram – Ba’da Jumaat /2 May 2008]

One comment

  1. doa yang indah !



Leave a Reply

